.

Terima Kasih Kerana Mengunjungi . B L O G . B U K U . G A L E R I . I L M U . Untuk pembelian, kunjungi www.galeriilmu.com.my atau whatsapp 01132933466

Apr 6, 2011

Wahai Anakku yang tercinta....


Wahai Anakku Yang Tercinta
ISBN: 978-983-097-276-3/

Drs Pauzi Awang /108ms/RM15/GB00107

Sebuah buku tasawuf terjemahan. Karya asal Aiyyuhal Walad oleh Imam al-Ghazali. Menerangkan persoalan dan amalan tasawuf, membimbing para pembaca memahami konsep dan teori ilmu tasawuf. Menghayati amalan dan menjauhkan diri daripada ajaran-ajaran sesat untuk keselamatan dunia dan akhirat.


Aiyyuhal Walad ialah sebuah karya indah. Malah termasuk salah sebuah kitab di dalam senarai kitab-kitab yang diterbitkan oleh Lajnah Antarabangsa Bagi Penterjemah Hasil-Hasil Karya Indah yang telah disepakati antara UNESCO dan Kerajaan Lubnan bertarikh 6 Disember 1948.


Kerana nilainya yang tinggi itu, karya ini telah diterjemahkan ke beberapa bahasa termasuk bahasa Perancis.

Di dalamnya terkandung mutiara-mutiara nasihat daripada Imam Al-Ghazali yang mempunyai khazanah yang tidak ternilai. Juga memgandungi doa-doa yang wajar kita amalkan. Karya ini diberi sambutan istimewa oleh penggemar dan pencinta ilmu tasawuf, dibaca berulang kali dan dihadamkan kandungannya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...