.

Terima Kasih Kerana Mengunjungi . B L O G . B U K U . G A L E R I . I L M U . Untuk pembelian, kunjungi www.galeriilmu.com.my atau whatsapp 01132933466

Apr 8, 2011

Hero

Hero
ISBN: 978-983-097-285-5
Kategori: Novel Dewasa
Hilal Asyraf
492ms/RM20/GB0126

Hero, hakikatnya hanyalah satu cetusan idea yang penulis dapat daripada gula getah yang ditinggalkan di tepi dinding dewan kuliah penulis. Daripada situ, ibarat bunga api, idea cerita Hero ini berkembang dan berkembang.




Ditambah hajat penulis yang besar untuk menewaskan apa-apa sahaja watak superhero yang tidak membawa manusia kembali kepada Allah SWT di atas muka bumi ini, penulis berusaha mengadun idea ini dengan sebaik mungkin agar terciptanya 'Hero' yang mampu membawa manusia kembali kepada Allah SWT agar memberikan manfaat.

Akhirnya, terhasil lah Novel Hero yang pada penulis, membawa mesej yang besar. Bukanlah penulis hendak membawa pembaca sebagaimana pencipta Batman atau Superman hendak manusia melihat Batman atau Superman. Yakni membawa manusia melihat - Itulah dia penyelamat kita - Akan tetapi, apa yang sebenarnya penulis hajatkan daripada Hero ini adalah, penulis hendak membawa diri kita bersama-sama, melihat tanggungjawab kita sebagai muslim mukmin di atas muka bumi ini.

Penulis hendak menyatakan bahawa, kita semua punya tanggungjawab. Dunia ini, tidak akan terselamat hanya dengan seorang Hero.

Sebab itu, di dalam Islam, tugas dakwah dan tarbiah tidak terletak di atas pundak Rasulullah SAW semata-mata. Akan tetapi, tugasan menyebarkan amanah Allah itu, menggerakkan proses tarbiyah itu, dijalankan juga oleh para sahabat Rasulullah SAW dengan giat dan proaktif. Menyebabkan akhirnya Islam itu tersebar luas, merentas zaman, sehingga sampai kepada kita hari ini.

Sebab itu penulis menulis Novel Hero ini. Realiti tidak akan pernah demikian, yakni satu Hero, menewaskan semua penjahat. Hatta sekiranya dia mampu pun, sehingga bila dia mampu?


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...