.

Terima Kasih Kerana Mengunjungi . B L O G . B U K U . G A L E R I . I L M U . Untuk pembelian, kunjungi www.galeriilmu.com.my atau whatsapp 01132933466

Apr 8, 2011

Dunia Baru Termizi

Dunia Baru Tirmizi
ISBN: 978-983-097-293-0
Kategori: Novel Awal Remaja
Nur Sufi
184ms / RM12/GB0116

Mengisahkan kehidupan seorang kanak-kanak lelaki yang penuh kesedihan, keperitan dan penderitaan. Kanak-kanak setabah Tirmizi yang mampu menghadapi kehilangan seorang demi seorang ahli keluarganya.




Pun begitu dia tetap cekalkan hati untuk menjadi seorang pelajar yang mampu menginjakkan kaki ke sekolah berasrama penuh walau dia adalah anak seorang penoreh getah yang hidupnya kais pagi makan pagi dan kais petang makan petang.

Hayatilah juga kisah kejayaan Tirmizi, kanak-kanak cerdas yang juga mampu menumpaskan satu kegiatan kumpulan haram yang akhirnya menjadikan adiknya sebagai mangsa.

DUNIA BARU TIRMIZI mampu membawa pembaca merenungi peri kemiskinan hidup dan ketabahan seorang kanak-kanak serta keberaniannya untuk membanteras satu kegiatan jenayah di kampungnya sendiri waima diri adiknya menjadi mangsa.

Akhirnya setelah puas mengharung ombak derita kejayaan mampu juga digenggamnya dengan segunung keazaman. Semoga apa yang dicita-citakan oleh ayahnya mampu dijadikan realiti yang nyata.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...