.

Terima Kasih Kerana Mengunjungi . B L O G . B U K U . G A L E R I . I L M U . Untuk pembelian, kunjungi www.galeriilmu.com.my atau whatsapp 01132933466

Apr 7, 2011

Rumah di kaki Bukit... sebuah novel remaja yang misteri!

Judul novel: RUMAH DI KAKI BUKIT
Episod 1 (siri Pengembaraan Sains Tiga Beradik)
Kategori: NOVEL remaja
Penulis : NURULSHAM SADIN & MOHAMAD SAMSURI
KOD: GB0100
ISBN: 978-983-097-270-1
HARGA: RM 14.00
M/S: 178

SINOPSIS :
Cerita bermula di kaki bukit. Di situlah sebuah keluarga yang dahulunya pernah tinggal di tengah rimba konkrit bertukar 180 darjah, tinggal di tengah rimba yang sebenar.

Tinggal di dalam rumah yang tidak mempunyai kemudahan asas seperti sumber tenaga elektrik seakan cabaran baru untuk Zuraidah dan ahli keluarganya yang lain. Encik Yusof yang diisytihar muflis tidak punya banyak pilihan selain mengajar anak-anaknya untuk terus bertahan dengan kemahiran-kemahiran asas hidup di dalam hutan.

Cabaran sebenar bermula apabila rumah mereka didatangi oleh beberapa orang lelaki yang tidak dikenali sepeninggalan Encik Yusof ke Kuala Lumpur. Misteri rumah di kaki bukit yang mereka diam itu terbongkar jua di hujung cerita ini, dibantu oleh watak Profesor Kamal Ehsan. Sememangnya novel ini tidak harus dilepaskan oleh semua remaja yang gemarkan cabaran!

Setelah berjaya menghasilkan dua buah novel dewasa, Dingin Salju Indiana dan Di Sini Kami Berteduh, Nurulsham Saidin tampil dengan buah tangan terbaru, Rumah Di Kaki Bukit dengan genre novel remaja. Kali ini, beliau tidak keseorangan kerana dibantu oleh penulis yang juga merupakan suami beliau, Samsuri Hussain.

Berpendidikan di dalam telekomunikasi Elektrical & Elektronik, beliau pernah bekerja sebagai pengendali satelit di MEASAT Satellite and Systems Sdn Bhd selama 13 tahun. Samsuri Hussain menggemari alam sekitar, suka mempelajari teknik pertanian, meminati herba-herba dan tumbuhan serta batu batan mineral dan ubat-ubatan tradisional. Ini merupakan kali pertama beliau berkongsi idea bersama isteri di dalam novel fiksyen sains.


4 comments:

fatimah saidin said...

Ni dah keluar ke atau baru promosi, kat mana nak dapatkannya?

melesap said...

dapatkan di MPH, POPULAR dan kedai-kedai buku berhampiran.
TEL:03-61421614
www.galeriilmu.com.my

najwa said...

bolh ke beli online

admin said...

sila ke www.galeriilmu.com.my untuk belian secara online.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...