.

Selamat Berkunjung Ke . B L O G . B U K U . G A L E R I . I L M U . B L O G . B U K U . G A L E R I . I L M U .

Apr 8, 2011

Lomy dan Tompok

Lomy & Tompok
ISBN: 978-983-097-307-4
Norhayati Safii
132ms/RM11/GB0120

Sarah begitu gembira apabila keluarganya berpindah ke rumah mereka yang terletak bersebelahan dengan rumah sepupunya Azyan. Tambahan pula sepupunya yang sebaya dengan dirinya itu juga mempunyai minat yang sama terhadap kucing. Sarah sangat menyayangi Lomy, kucing comel hadiah dari ibu saudaranya manakala Azyan juga mempunyai seekor kucing bernama Lola.




Kegembiraan Sarah bersama Lomy walau bagaimanapun tergugat dengan kehadiran Tompok, kucing liar yang sentiasa datang ke rumah Sarah. Keadaan bertambah parah apabila kakak dan abangnya mengambil Tompok untuk dijaga setelah mendapati kaki Tompok tercedera.

Bermulalah kehidupan Sarah dan Lomy dengan kehadiran Tompok yang dianggap Sarah tidak setaraf untuk hidup sebumbung dengan Lomy. Tingkah laku Tompok begitu merimaskan Sarah sehingga berbagai penderaan yang Sarah lakukan terhadap Tompok yang sememangnya dipandang hina oleh Sarah itu.

Pada masa yang sama, sepupu Sarah Azyan pula dilanda masalah. Terdapat barang-barang perhiasan yang hilang dengan penuh misteri di rumah Azyan. Sarah cuba menolong Azyan merungkai masalah ini kerana tidak mahu ibu tiri Azyan mengesyaki Azyan yang terlibat dengan kehilangan barang-barang tersebut.

Sesuatu telah berlaku yang menyebabkan Tompok disyaki menyerang Lomy. Tompok telah dihalau keluar dari rumah oleh Sarah. Akhirnya Sarah sedar dia telah tersalah sangka terhadap Tompok. Tompok yang tidak berdosa itu sebenarnya telah berjasa kepada Sarah. Sarah menyesali tindakannya dan berusaha mencari Tompok semula.

Berjayakah Sarah menjumpai Tompok semula dan juga menyelesaikan masalah kehilangan barang di rumah Azyan?


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...