.

Terima Kasih Kerana Mengunjungi . B L O G . B U K U . G A L E R I . I L M U . Untuk pembelian, kunjungi www.galeriilmu.com.my atau whatsapp 01132933466

Apr 8, 2011

Di Sini Kami Berteduh

Di Sini Kami Berteduh
ISBN: 978-983-097-261-9
Kategori: Novel Dewasa
Nurulsham Saidin
361 ms /RM18/GB0094

Tasnim Jawahir, seorang guru tuisyen, berhajatkan pendidikan agama yang mantap untuk anaknya. Namun suaminya Azam menentang hasratnya menyekolahkan anak mereka di sekolah agama yang mundur.




Azam juga memandang sinis usaha isterinya membantu anak-anak sekolah itu dalam akademik. Kehidupan keluarga yang mewah, diduga Allah dengan masalah kewangan yang teruk apabila Azam tersalah langkah. Berdepan dengan tarbiah daripada Allah, mahukah Azam membuang ego dan menerima bantuan isterinya untuk membetulkan kesilapan?

Cikgu Shamsiah, graduan universiti yang melupakan kepentingan diri demi memajukan akademik sekolah, berdepan dengan cabaran besar ekoran keadaan pelajar-pelajar yang amat ketinggalan dan masalah peribadinya sendiri. Dia begitu sabar dan tenang, hinggalah kemarahannya meledak pada suatu hari.

Ustaz Daud, mudir sekolah, tampil dengan sikapnya yang berhemah. Tetapi sekolah yang semakin maju itu tergugat juga apabila ada individu yang suka popular dan mencari pengaruh.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...