.

Terima Kasih Kerana Mengunjungi . B L O G . B U K U . G A L E R I . I L M U . Untuk pembelian, kunjungi www.galeriilmu.com.my atau whatsapp 01132933466

May 2, 2012

Rahsia Dua Surah


RAHSIA DUA SURAH
HAJI AHMAD SIDQI DANIAL
ISBN: 978-983-097-324-1
Harga:  RM17.00/19.00*
Tebal: 176ms, GB0169
Kategori: Pengetahuan Islam

Surah as-Sajdah dan surah al-Insan membahaskan berkaitan mengapa kita perlu sujud kepada Allah SWT, rahsia di sebalik amalan sujud, asal usul kita, dan sebagainya. Semuanya berkaitan dengan kita. Membacanya pada pagi Jumaat adalah satu sunnah. 



Surah as-Sajdah dan surah al-Insan membahaskan berkaitan mengapa kita perlu sujud kepada Allah SWT, apakah rahsia yang ada di sebalik amalan sujud, bagaimanakah asal usul kita yang dipanggil insan, bilakah sebenarnya kita mendiami bumi ini dan sebagainya. Semuanya berkaitan dengan manusia.

Membaca dua surah ini pada pagi Jumaat merupakan satu sunnah. Nabi Adam a.s. diciptakan, dimasukkan dan diuji pada hari Jumaat, hari kiamat berlaku pada hari Jumaat dan umat Nabi Muhammad SAW dimasukkan ke dalam syurga pada hari Jumaat. As-Sajdah dan al-Insan menceritakan perihal balasan syurga dan neraka bertepatan dengan peristiwa-peristwa yang berlaku pada hari Jumaat.

Sewajarnya,buku ini dibaca dan dihayati untuk kita memahami rahsia di sebalik dua surah ini yang menjadi penyeri hari Jumaat.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...