.

Terima Kasih Kerana Mengunjungi . B L O G . B U K U . G A L E R I . I L M U . Untuk pembelian, kunjungi www.galeriilmu.com.my atau whatsapp 01132933466

May 2, 2012

Bijak Mengurus Wang



BIJAK MENGURUS WANG
HAJJAH ROHANI DATO’ HJ MOHD SHAHIR/
978-983-097-353-1/RM25/332ms/GB0177
Kategori: Panduan
Bagi kebanyakan manusia, untuk mengumpul wang dalam jumlah yang besar mengambil hampir keseluruhan hidupnya, sedangkan untuk menghabiskannya hanya dalam sekelip mata. 

BIJAK MENGURUS WANG mengajak kita untuk menjadi lebih bijak dalam menguruskan wang agar apabila tiba hari tua, hidup kita lebih tenteram dan tenang tanpa dibelenggu dengan masalah kewangan.
Ditulis dalam gaya santai namun mendalam maksudnya. 

Panduan jelas mengurus wang diberikan mengikut peringkat umur. Sesuai dijadikan rujukan oleh golongan yang baru memulakan kerjaya dan dijadikan peringatan bagi golongan yang telah berusia.

Bagi mata kasar orang ramai, acap kali kemewahan diukur dengan melihat kereta yang dipandu, baju yang dipakai atau rumah yang didiami. Tabiat berbelanja atau makan minum di mana juga dinilai untuk melihat kedudukan seseorang itu di mata masyarakat. Di sisi Allah SWT pula, saya amat tersentuh apabila mendengar takrifan kekayaan sebenar ialah ‘tidak memerlukan apa-apa’ sebab sudah memiliki segala-galanya.
Agak-agaknya kita ini yang asyik hendak membeli, berbelanja, menghambur-hamburkan duit dan harta yang dititipkan Allah SWT kepada kita ini, kaya atau tidak? Jauh sekali, bukan? Semakin bertambah kemampuan kewangan kita, semakin bertambah pula kemahuan kita. Jangan sampai ada orang yang kalau boleh mahukan semua barangan terkini yang diiklankan. Lebih-lebih lagi telefon bimbit, memang susah hendak dapat yang terkini. Baru sahaja beli yang baru, sudah keluar model yang terkini!
Itulah sebabnya amat penting untuk kita memahami perbezaan antara perlu dan mahu.

TULIS TEKS SETERUSNYA DI SINI

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...