.

Terima Kasih Kerana Mengunjungi . B L O G . B U K U . G A L E R I . I L M U . Untuk pembelian, kunjungi www.galeriilmu.com.my atau whatsapp 01132933466

May 2, 2012

Syurga Merinduimu


SYURGAMERINDUIMU
AMALUDDINMOHD NAPIAH/

978-983-097-354-8/RM24.00/328ms, /GB0180

Kategori: Motivasi
‘Wahai lelaki tua, selamatkanlah aku daripada ularini dan semoga Allah menyelamatkanmu jua.’ Lelaki itu pun menangis dan berkata:‘Aku ini lemah dan ia (ular) pula lebih kuat daripadaku. Berlarilah dengansegera. Semoga Allah merupakan buatmu sesuatu yang menyelamatkanmu daripadanya.Aku pantas berlalu terus ke hadapan. Lalu aku pun naik ke atas satu anjungdaripada anjung-anjung hari kiamat itu.
Lalu aku melalui tepi beberapatingkatan api neraka dan aku hampir-hampir terjatuh ke dalamnya disebabkanpergelutanku itu. Maka satu suara menjerit: ‘Berundurlah kamu! Kamu bukandaripada ahlinya.’ Lalu aku berasa senang dengan kata-katanya itu dan aku punberundur.
---------------
SYURGA MERINDUIMU merupakan himpunan pilihan 30bab (artikel). Menggunakan ayat-ayat, contoh dan analogi yang mudah untukdihadam oleh khalayak pembaca.
Selain daripada ayat-ayat suci al-Quran, hadisNabi SAW, kata-kata Sahabat dan para ulama, kisah-kisah teladan adalah isi(kandungan) yang menjadi teras dan pokok perbahasan di dalam setiap bab yangmudah-mudahan ‘menyuntik’ semangat dan motivasi diri untuk terus beribadah,beramal soleh, menuntut ilmu, berjuang dan bermujahadah demi mendapatkan redhaAllah Tabaraka wa Taala.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...