.

Terima Kasih Kerana Mengunjungi . B L O G . B U K U . G A L E R I . I L M U . Untuk pembelian, kunjungi www.galeriilmu.com.my atau whatsapp 01132933466

Jan 1, 2017

Roomate

JUDUL: ROOMMATE      
PENULIS: Khaidir Helmi
ISBN:   978-983-097-621-1           
KOD: BP0004
TEBAL:   208ms
SAIZ: 5.15” X 7.5”
CONTENT: Simili 70gsm / 1C
GENRE: Buku PURIS
HARGA: RM 20/22*

Aku mahu kita sana-sama mati. Satu tanah. Satu kubur.

SINOPSIS:

Buku PURIS  yang keempat ini merupakan genre seram-thriller. ROOMMATE membawakan kisah Awira yang merupakan pelajar baru di sebuah universiti tempatan dan di situlah dia mengenali Sofi sebagai rakan sebiliknya atau yang sering dipanggil sebagai roommate. Pelbagai kejadian aneh telah berlaku kepada Awira sejak dia menjadi pelajar di situ. Antara gangguan yang berlaku, Awira menyaksikan di depan mata kepala Sofi melekat di dinding bilik mereka. 

Awira telah terlibat dengan permainan ghaib yang menjadi  kegilaan pelajar-pelajar di situ. Permainan yang menyeru kanak-kanak kecil bernama Bloody Mary, dipercayai boleh menunaikan seluruh hajat orang yang meminta. Sofi rakan sebilik Awira juga terjebak dengan permainan tersebut.

Sofi menjadi tertekan kerana sering diugut oleh “benda” terbabit. Dalam keadaan terdesak, Sofi telah menjadikan Awira sebagai cagaran untuk Bloody Mary. Awira semakin tertekan kerana sering diganggu.

Penulisan yang berbeza daripada penulisnya, Khaidir Helmi yang berasal dari Kuala Terengganu, Terengganu. Mendapat pendidikan awal di Sekolah Kebangsaan Kuala Bekah dan pendidikan menengah di SMKA Tuan Guru Haji Abbas dan Kolej Al-Quran Terengganu.


Masih menuntut di Universiti Madinah, Arab Saudi dalam bidang syariah, beliau  mengharapkan novel ini mampu membentuk persepsi baru dalam kisah seram. Bukan sekadar kisah halau hantu semata-mata tetapi lebih kepada penderaan “emosi” sehingga merasakan hantu itu benar-benar wujud. Selamat membaca!

--------------------------------------
Untuk Pertanyaan: KLIK SINI
Wsapp: 011 3293 3466
-----------------------------------------

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...