.

Terima Kasih Kerana Mengunjungi . B L O G . B U K U . G A L E R I . I L M U . Untuk pembelian, kunjungi www.galeriilmu.com.my atau whatsapp 01132933466

Mar 29, 2013

Dairi Seorang Amil ( Zakat Mengubah Diri)


AKAN TERBIT
GB0231: DIARI SEORANG AMIL (ZAKAT MENGUBAH DIRI) 
Pengarang : Ustaz Hamizul Bin Abdul Hamid
ISBN : 978-983-097-411-8
Harga : W/M:RM23.00 E/M:RM25.00

AMIL, bukan calang-calang jawatan. Sebuah jawatan yang diberikan Allah SWT kepada golongan tertentu, yang tidak diberikan kepada semua orang. Bayangkan, sesungguhnya jawatan ini tidak pernah terlintas sedikit pun pada fikiran penulis, namun akhirnya menjadi kenyataan. Beliau sentiasa siaga menggalas tugas sebagai amil dan tetap setia kepada-Nya hingga ajal menjemput.

Ustaz Hamizul Bin Abdul Hamid dilahirkan di Lenggong, Perak, pada 10 September 1974. Berkelulusan dari Universiti Kebangsaan Malaysia dalam Ijazah Sarjana Muda Komunikasi, Universiti Malaya dalam sijil pengajian Syariah dan Diploma Pengajian Syariah. Eksekutif Komunikasi Korporat di Lembaga Zakat Selangor ini seringkali dijemput menjadi imam dan khatib di seluruh masjid sekitar Selangor, serta panel dan penceramah khusus berkaitan zakat kepada kakitangan agensi kerajaan dan swasta. Beliau turut aktif bergiat dalam dunia penulisan khususnya berkaitan zakat.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...