.

Terima Kasih Kerana Mengunjungi . B L O G . B U K U . G A L E R I . I L M U . Untuk pembelian, kunjungi www.galeriilmu.com.my atau whatsapp 01132933466

Aug 8, 2024

Kisah Menarik 25 Rasul (siri 1)

BAKAL terbit
Kisah Menarik 25 Rasul (siri 1)
ISBN: 978-629-7556-86-4
Penulis: Zaki Sapuan Al-Hafiz
Saiz: 16 cm X 23.4 cm
Kod: GB0817
Tebal: 208 ms
Berat:
Harga: RM30.00/RM32.00

 SINOPSIS

Jika ditanyakan kepada anak-anak tentang para nabi dan rasul, ramai yang boleh menyebut nama para nabi seperti Adam a.s., Ibrahim a.s. dan Muhammad SAW. Namun, tidak semua yang mampu menceritakan secara lengkap bagaimanakah kisah hidup Nabi tersebut. Jikalau kita memang mengasihi para Utusan Allah, sudah tentu tidak sempurna kalau kita tidak mengenali mereka dengan lebih dekat.

Justeru, buku Kisah Menarik 25 Rasul dengan empat jilid ini akan membawakan kisah-kisah anbiya yang boleh membantu ibu bapa menyediakan pendidikan terbaik buat anak-anak.

Siri ini juga memudahkan para guru dan pendidik untuk mengajar murid-murid menghayati Rukun Iman keempat iaitu Percaya kepada Nabi dan Rasul.


Semoga dengan membaca buku ini, ramai yang memperoleh manfaat dan lebih mengenali keperibadian mulia para Utusan Allah. Merekalah contoh tauladan yang terbaik bagi kita dalam mendepani abad ke-21 yang penuh cabaran dan kejutan.

Kisah Menarik 25 Rasul (siri 1) ini menampilkan kisah-kisah para Rasul bermula daripada Nabi Adam as. hingga Nabi Yaakub a.s.











*********************************
𝗜𝗸𝘂𝘁𝗶 𝗽𝗹𝗮𝘁𝗳𝗼𝗿𝗺 𝗺𝗲𝗱𝗶𝗮 𝘀𝗼𝘀𝗶𝗮𝗹 𝗚𝗮𝗹𝗲𝗿𝗶 𝗜𝗹𝗺𝘂 𝘂𝗻𝘁𝘂𝗸 𝗱𝗮𝗽𝗮𝘁𝗸𝗮𝗻
𝗽𝗲𝗿𝗸𝗼𝗻𝗴𝘀𝗶𝗮𝗻 𝗶𝗹𝗺𝘂 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗯𝗲𝗿𝗺𝗮𝗻𝗳𝗮𝗮𝘁:

𝗝𝗲𝗺𝗽𝘂𝘁 𝘀𝗶𝗻𝗴𝗴𝗮𝗵 𝗸𝗲𝗱𝗮𝗶 𝗼𝗻𝗹𝗶𝗻𝗲 𝗚𝗮𝗹𝗲𝗿𝗶 𝗜𝗹𝗺𝘂:

********************************

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...