.

Terima Kasih Kerana Mengunjungi . B L O G . B U K U . G A L E R I . I L M U . Untuk pembelian, kunjungi www.galeriilmu.com.my atau whatsapp 01132933466

May 14, 2015

Ahmad Ammar, Engkau Milik-Nya

JUDUL: Ahmad Ammar, Engkau Milik-Nya
PENULIS: Bonda Nor
ISBN: 978-983-097-549-8
KOD: GB0345
HARGA: RM 17.00 /RM 19.00
TEBAL: 328 ms











SINOPSIS:
Melihat wajah tenang si ayah dan ibu, emosi saya dipaut cemburu! 
Aduhai, beruntungnya kalian! 
Apakah lagi berita yang lebih menggembirakan selain
mengetahui zuriat sendiri begitu dimuliakan Tuhan! Allahu Akbar! 
Sebagai seorang ibu, saya mula tertanya-tanya. Siapakah mereka? 
Apakah yang mereka lakukan hingga mendapat keistimewaan sedemikian rupa? 
Saya mahu tahu. Saya mahu tiru!

*Luahan Pembaca: *

Syahid anugerah Allah SWT.

Saya pasti tentang ini. Sungguh ... saya tidak berani menyebut soal ini
secara khusus. Namun membaca *Ahmad Amar Engkau Milik-Nya* meyakinkan saya
tentang terjemahan ayat 21, surah ats-Tsur yang bermaksud:

*Dan orang-orang yang beriman yang diturut oleh zuriat keturunannya dengan
keadaan beriman, Kami hubungkan (himpunkan) zuriat keturunannya itu dengan
mereka (di dalam syurga); dan Kami (dengan itu) tidak mengurangi sedikit
pun daripada pahala amal-amal mereka; tiap-tiap seorang manusia terikat
dengan amal yang dikerjakannya.*

Lalu buku ini sungguh bermanfaat dari sisi bagaimana boleh ibu bapa
berusaha menjadikan keturunannya manusia beriman sehingga bertemu kembali
di Firdaus. Ia buku motivasi yang menjadikan pembaca ralit membaca sehingga
ke hujung.


*Muhd Kamil Ibrahim *

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...