.

Terima Kasih Kerana Mengunjungi . B L O G . B U K U . G A L E R I . I L M U . Untuk pembelian, kunjungi www.galeriilmu.com.my atau whatsapp 01132933466

Feb 19, 2010

Remaja Mulia

REMAJA MULIA

ISBN: 978-983-097-242-8
PENULIS: Hilal Asyraf
TEBAL: 140 halaman
HARGA: RM12/ RM14*
KOD: GB0066

Irfan Hakimi, anak yatim piatu yang bijak dan baik. Orang kata, dia lebih matang berbanding usianya. Semua orang sukakan dia kecuali geng tiga sekawan.

Rasyid Zakwan pula anak jutawan yang tiada hala tujuan. Ditakdirkan, dua kanak-kanak yang berbeza latar belakang dan peribadi ini menjadi sahabat baik.



Geng Tiga Sekawan pula ada otak yang bergeliga tetapi disalahgunakan. Manakala Erham seorang yang genius tetapi tidak mahu diajar.

Gara-gara Tiga Sekawan, satu sekolah memulaukan Irfan Hakimi. Sakeena yang baik budi pun tidak mahu layan dia lagi. Kepada siapa dia hendak mengadu?

Remaja Mulia membawa kelainan apabila memunculkan watak kanak-kanak berusia 12 tahun yang jauh lebih matang daripada usianya. Hilal dalam laman blognya menulis, beliau mahu memanjakan pembaca kanak-kanak “dengan karakter-karakter tarbawi, karakter-karakter baik yang mereka boleh contohi. Agar mereka membesar dengan karakter-karakter ini.”

“... saya reka cerita pelajar darjah enam yang mempunyai kematangan yang baik, akhlak yang soleh dan peribadi yang mulia. Tidak cukup setakat itu, karakter itu memberikan kesan pula pada sahabat-sahabatnya.”


UNTUK BELI SECARA ONLINE, LAWAT galeriilmu.com.my




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...