.

Terima Kasih Kerana Mengunjungi . B L O G . B U K U . G A L E R I . I L M U . Untuk pembelian, kunjungi www.galeriilmu.com.my atau whatsapp 01132933466

Mar 10, 2019

Mimpi Bintangku 2

MIMPI BINTANGKU 2
ISBN:  978-983-097-811-6
Kod: BP0040
Penulis: Abeben & Shafy Zahin
Tebal: 272 ms
Saiz: L: 14.6 cm; H: 20.4 cm; W:   
Berat: 0.2 kg
Tarikh terbit: 10/3/2019
Harga: RM18.00/RM20.00*

SINOPSIS:
Sambil belajar, sambil melukis komik. Kedengarannya seperti indah. Namun, hakikatnya bukan mudah.

Masyarakat melihat Nazmi sebagai insan hebat yang berjaya melanjutkan pengajian ke luar negara, dan bahagia apabila menerbitkan komiknya secara indie di Malaysia. 

Namun tiada yang tahu, di sebalik senyumannya, dia sedang terseksa. Saat manusia semakin kagum dengannya, dia semakin kesunyian di luar negara. Saat orang menyangka dia bahagia, sebenarnya dia sedang menangis tak berair mata.

Dalam kemurungan, Nazmi bergelut dengan dirinya sendiri. Ternyata ujian mental itu jauh lebih mencabar daripada ujian fizikal. Sebuah fasa kehidupan yang pastinya pernah dilalui kebanyakan penggiat seni.


Disangkakan itu mimpi indah, rupanya ia mimpi ngeri. Sampai satu ketika, hati tertanya-tanya, ‘Patutkah aku, berhenti bermimpi?’

Tentang Penulis:
ABEBEN
Berasal dari Rantau Panjang, Kelantan. Merupakan siswazah dalam bidang Mechanical Engineering with Advanced Design and Innovation dari universiti di United Kingdom. Beliau juga adalah ahli Daie Kreatif Venture dan telah menerbitkan beberapa buah komik. Antara tajuk-tajuk yang dihasilkan oleh beliau adalah Lukisan Tarbiah Sentap 1, Lukisan Tarbiah 2: Refleksi, Lukisan Tarbiah 3: Air Mata Terakhir, Aku, Engkau Dan Alif, Aku, Engkau Dan Alif 2: After Story dan Badai 1 – 5.
Bersama BUKU PURIS antara karya yang telah diterbitkan ialah Mimpi Bintangku, antologi komik: Gen Y, Yolo & Sifu, Godcentric 1 & Godcentric 2. Manakala komik terbaharu Mimpi Bintangku 2 ini merupakan kolaborasi beliau bersama dengan Shafy Zahin seperti komik sebelum ini.

SHAFY ZAHIN


Merupakan seorang pelukis komik yang bermula sebagai pelukis komik amatur di media sosial. Kini, beliau telah berjaya menerbitkan beberapa karya bersama penerbit BUKU PURIS. Antara karya tersebut ialah Komik Siri: Mimpi Bintangku, Antologi Komik Puris: SIFU dan komik Anugerah Terindah. Manakala komik terbaharu Mimpi Bintangku 2 ini merupakan kolaborasi beliau bersama dengan Abeben seperti komik sebelum ini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...