.

Terima Kasih Kerana Mengunjungi . B L O G . B U K U . G A L E R I . I L M U . Untuk pembelian, kunjungi www.galeriilmu.com.my atau whatsapp 01132933466

Feb 24, 2017

Mari Menjadi Hamba

Judul: Mari Menjadi Hamba
PENULIS: Hilal Asyraf
ISBN:   978-983-097-635-8           
KOD: BP0006
HARGA: RM 20
TEBAL:   192ms
GENRE: Buku PURIS

Kawan biar dengan semua, tetapi sahabat cari yang betul-betul.








SINOPSIS:

Buku PURIS Mari Menjadi Hamba oleh Hilal Asyraf ini telah diberi nafas baharu serta garapan mesej yang lebih terkini terdiri daripada pengumpulan artikel-artikel yang membawa kita terus pulang kepada Allah, tanpa melupakan praktisnya dalam kehidupan.

Mari Menjadi Hamba hendak membawa kita semua pulang menjadi hamba kepada Allah. Tidak memisahkan dunia dengan akhirat. Tidak memisahkan akhirat dengan dunia. Seterusnya mengajak kepada disiplin hidup yang mapan dan kehidupan yang matang serta berwawasan.

Mari Menjadi Hamba kali ini diharap dapat memberikan anjakan dan gesaan agar kita melihat persoalan-persoalan itu dari satu sisi yang baharu. Bagi HILAL ASYRAF, dia menulis kerana mahu menyampaikan, sebagai peringatan buat diri sendiri sambil mahu mengajak orang lain agar sama-sama kembali menjadi hamba Ilahi. Menyumbangkan apa yang ada pada dirinya itu untuk pembangunan umat. Sesungguhnya umat yang mantap itu, dibina oleh isinya yang mantap juga.

Tiadalah hidayah itu melainkan milik Allah. Penulis berusaha menyampaikan dan kepada Allah dia berharap agar penulisannya ini punya manfaat dan impaknya, punya rahmat dan keberkatan daripada-Nya. Moga Allah kasih dan redha dengan kita. Selamat membaca!

Mari Menjadi Hamba!

Disuruh diam bukan untuk menjadikan manusia itu bersikap pasif. Tetapi apabila manusia itu diam, dia berpeluang mendengar, belajar dan mendapat manfaat daripada manusia lain.

********************************

Orang yang berwawasan sering memandang jauh melepasi kematiannya. Dia memilih bagaimana dia hendak mati dan dia sendiri memilih tempat mana dia hendak pergi selepas mati.

---------------------------------------
Untuk Pertanyaan: KLIK SINI
Wsapp: 011 3293 3466

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...