.

Terima Kasih Kerana Mengunjungi . B L O G . B U K U . G A L E R I . I L M U . Untuk pembelian, kunjungi www.galeriilmu.com.my atau whatsapp 01132933466

Feb 24, 2017

Hipster Hartanah

Hipster Hartanah
Penulis: Harits Faizal
ISBN: 978-983-097-640-2
TEBAL: 240 ms
HARGA: RM30

Tip dan Motivasi Santai Beli Rumah Waktu Muda-muda










SINOPSIS HIPSTER HARTANAH

Buku ini pada dasarnya ingin mengajak anak-anak muda untuk membeli rumah dan juga hartanah ketika usia masih muda. Ia bukan sekadar teori semata-mata tetapi lebih kepada perkongsian ilmu yang praktikal hasil daripada pengalaman penulis sendiri.

Penulis memberikan tip dan panduan yang mudah difahami oleh anak-anak muda dalam proses membeli rumah dan hartanah sama ada untuk duduk sendiri ataupun sebagai pendapatan sampingan. Boleh dikatakan panduan ini terperinci mengajar anak-anak muda bagaimana menjana pendapatan melalui pelaburan hartanah. Dengan membaca buku ini insya-Allah, tiada lagi istilah ‘tak mampu’ beli rumah kerana gaji yang kecil di kalangan anak muda.

Benarkah kita tidak mampu membeli rumah? Sebenarnya, kita takut nak beli rumah bukan sebab tidak mampu, tetapi kita tidak tahu caranya. Apabila ada ilmu, keyakinan akan datang kemudian. Ilmu pelaburan hartanah dan ilmu pengurusan kewangan perlu seiring. Kedua-duanya perlu untuk memiliki sebuah rumah.
..............................
Semakin lambat anda beli rumah, semakin banyak peluang yang anda terlepas. Dahulukan mana yang patut didahulukan. Kalau belum mampu nak beli rumah bertanah, tidak salah mulakan dengan flat atau apartmen dahulu. Ingat ini, rumah impian tidak semestinya rumah pertama anda.

Tak perlu nak acah-acah HIPSTER sangat bab-bab makan candle light dinner, jubah mahal gila, kereta import, motor berkuasa tinggi, tudung eksklusif dan gaya hidup metroseksual itu. Beli sahaja rumah banyak-banyak di awal usia, sudah tentu anda adalah HIPSTER HARTANAH.

Selepas baca buku ini, anda tidak akan menyesal untuk beli rumah walaupun untuk duduk sendiri. Percayalah! Anda akan belajar cara yang betul untuk dapat keuntungan daripada pembelian dan pelaburan hartanah khas untuk anak muda. Ayuh, mulakan langkah pertama anda sekarang!



Harith Faisal berasal dari Slim River, Perak. Lulusan Ijazah Sarjana Muda Sains (Sains Aktuari) dari Universiti Kebangsaan Malaysia. Berusia 26 tahun. Sudah berkahwin dan dikurniakan dua orang anak.
Beliau kini bertugas sepenuh masa sebagai pegawai bank di salah sebuah bank antarabangsa di Kuala Lumpur.
Beliau bermula dengan berkongsi idea dan pengalaman tentang tip kewangan, pelaburan dan hartanah di Facebook peribadi pada penghujung 2015. Dalam masa setahun, beliau berjaya menarik minat 60,000 pengikut khususnya anak muda untuk membaca perkongsiannya di Facebook setiap hari.

Beliau juga sering diundang oleh NGO dan persatuan pelajar IPT untuk berkongsi perihal motivasi kewangan dan hartanah anak muda. Hipster Hartanah ini adalah karya pertama beliau bersama Galeri Ilmu Sdn. Bhd.

***********************
Dapatkan di kedai buku berhampiran atau beli secara online di:
laman sesawang: www.galeriilmu.com.my
atau 
klik  http://www.wasap.my/+601132933466 

 

 

 

 

 

 




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...