.

Terima Kasih Kerana Mengunjungi . B L O G . B U K U . G A L E R I . I L M U . Untuk pembelian, kunjungi www.galeriilmu.com.my atau whatsapp 01132933466

May 27, 2013

KEAJAIBAN FIRASAT, 63 KISAH PENGUBAT JIWA

KEAJAIBAN FIRASAT, 63 KISAH PENGUBAT JIWA
USTAZ MUHADIR HJ JOLL /
978-983-097-370-8/RM19.00/200ms, /GB0183
Kategori: Motivasi

Kisah-kisah yang termuat di dalam buku ini disusun secara ringkas, jelas tetapi padat. Buku ini pedoman untuk semua lapisan masyarakat, terutamanya pendakwah, pendidik, pelajar, bahkan pemimpin masyarakat. 

63 Kisah Pengubat Jiwa
Tips Khusyuk dalam Solat.

Hatim al-Asham ditanya, "Bagaimanakah keadaan solatmu?"




     Dia menjawab:

     "Jika waktu solat telah tiba, aku berwuduk dengan sempurna. Selepas itu, aku berjalan ke tempat solat yang kuinginkan. Aku duduk di sana dan berusaha bersungguh-sungguh menumpukan seluruh anggota tubuhku untuk solat. Kemudian, aku berdiri untuk solat. Aku letakkan Kaabah tepat di hadapanku, titian menuju neraka di bawah kedua telapak kakiku, syurga di kananku, neraka di kiriku, Malaikat pencabut nyawa di belakangku, dan aku menganggap itulah solatku yang terakhir. Aku berdiri menghadap-Nya dengan perasaan harap dan takut. Kemudian, aku mengucapkan takbir dengan penuh kesedaran, aku membaca ayat-ayat al-Quran dengan tartil. Ketika rukuk, aku merendahkan diriku di hadapan Allah. Ketika sujud, aku melakukan dengan khusyuk. Ketika duduk tahiyyat awal, aku letakkan telapak kaki kiriku dengan bertumpu kepada ibu jariku. Aku kerjakan semua itu dengan ikhlas. Kemudian, aku tidak tahu, adakah solatku diterima oleh Allah SWT atau tidak."

*Abu Abdur Rahman Hatim bin Alwan, terkenal dengan gelaran 'al-Asham'. Termasuk tokoh ulama besar Khurasan. Dipanggil 'al-Asham' (orang yang tuli) bukan sebab benar-benar tuli, tetapi dia pernah berpura-pura tuli untuk menjaga kehormatan orang lain. Meninggal dunia pada 237H (751M)



     Kepada anda yang sering kali berasa runsing, atau sering berduka, atau yang sedang mencari ketenangan jiwa boleh dapatkan buku Keajaiban Firasat: 63 Kisah Pengubat Jiwa, karya Ustaz Muhadir Haji Joll ini di pasaran sekarang juga!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...