.

Terima Kasih Kerana Mengunjungi . B L O G . B U K U . G A L E R I . I L M U . Untuk pembelian, kunjungi www.galeriilmu.com.my atau whatsapp 01132933466

Apr 14, 2013

Simfoni Cinta

Judul: Simfoni Cinta
Penulis: Hilal Asyraf
Tebal: 504 ms
ISBN: 978-983-097-478-1
Kod: GB0276
Harga: RM23.00/RM25.00


Sinopsis:

Cinta.

Ya. Itu temanya Kumpulan Cerpen ini. Ini kali pertama sebenarnya Hilal menulis sebuah buku yang fokusnya adalah Cinta. 

Selama ini, Cinta hanya menjadi 'sub' kepada Novel, Kumpulan Cerpen dan perbincangan-perbincangan dalam Buku Motivasi Hilal, tetapi kali ini, memang Cinta adalah fokusnya. 

Hilal melihat bahawa hakikat Cinta hari ini telah dikotorkan dengan pelbagai pandangan. Rata-rata kita, mengambil istilah cinta dan cara pengamalannya daripada barat. Maka jadilah Cinta itu terperusuk dalam penjara hubungan lelaki dan perempuan semata-mata, dan dilaksanakan dalam keadaan tidak memenuhi perintah-Nya.

Maka di sinilah Hilal datangkan Simfoni Cinta. Untuk meluaskan lagi definisi Cinta. Untuk menunjukkan betapa indahnya Cinta. Betapa kita perlu menghargai Cinta. Apakah asas Cinta. Dan apakah hakikat Cinta yang sebenarnya.


Bagi yang selama ini mengikuti Hilal, anda pasti akan lebih terhibur dengan Kumpulan Cerpen Simfoni Cinta ini kerana banyak watak daripada novel-novel Hilal yang sebelum ini muncul di sini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...