.

Terima Kasih Kerana Mengunjungi . B L O G . B U K U . G A L E R I . I L M U . Untuk pembelian, kunjungi www.galeriilmu.com.my atau whatsapp 01132933466

Nov 1, 2018

Godcentric 2

GODCENTRIC 2
ISBN:  978-983-097-773-7
Kod: BP31
Penulis: ABEBEN & NAZR SYAFF
Tebal: 128 ms
Harga: RM10.00/RM12.00



SINOPSIS
Seperti yang dijangka, perang nuklear tercetus. Kutub Utara dan Selatan mencair. Gunung-gunung berapi meledak. Dunia semakin menuju kemusnahan dek tangan-tangan manusia sendiri. Selepas bertahun-tahun penyelidikan, akhirnya saintis berjaya mencipta bahtera terapung untuk menyelamatkan manusia. Namun, ruang tidak cukup untuk semua.

Maka, 3 peraturan utama diperkenalkan. Pertama, hanya golongan bijak pandai sahaja dibenarkan menaikinya. Kedua, diharamkan untuk mencipta dan menggunakan senjata. Dan yang terakhir, semua orang di atas bahtera itu tidak dibenarkan menganuti mana-mana agama. Hanya mereka yang memenuhi kriteria ini sahaja yang dapat meneruskan ketamadunan manusia 35,000 kaki di udara.

Yang selebihnya ditinggalkan di permukaan Bumi, dibiarkan musnah dan pupus selama-lamanya.

Dan 1,000 tahun pun berlalu ... .

Bagi aku, hanya orang soleh sahaja yang akan dikurniakan karamah daripada Allah. Dan orang soleh itu pastinya bersifat rendah diri dan murah hati ... bukannya mengambil kesempatan menjual air jampi dengan harga yang tinggi.

TETAPI

Aku dapati, masyarakat semakin kurang kebergantungan kepada Allah. Mereka lebih mempercayai air Yasin, tangkal dan azimat ... berbanding berdoa kepada Allah dan berusaha.



Tentang Penulis

Abeben
Berasal dari Rantau Panjang, Kelantan. Merupakan siswazah dalam bidang Mechanical Engineering with Advanced Design and Innovation dari universiti di United Kingdom. Beliau juga adalah ahli Daie Kreatif Venture dan telah menerbitkan beberapa buah komik. Antara tajuk-tajuk yang dihasilkan oleh beliau adalah Lukisan Tarbiah Sentap 1, Lukisan Tarbiah 2: Refleksi, Lukisan Tarbiah 3: Air Mata Terakhir, Aku, Engkau Dan Alif, Aku, Engkau Dan Alif 2: After Story dan Badai 1 – 5.

Nazr Syaff

Memilih menggunakan nama pena Nazr Syaff, lulusan dalam bidang Mechanical Engineering ini telah memilih kerjaya sebagai pelukis komik freelance. Komik Godcentric 2 merupakan kolaborasi beliau selaku pelukis bersama dengan Abeben selaku penulis. Sebagai ahli Daie Kreatif Venture, beliau turut aktif dalam aktiviti yang dianjurkan syarikat. Beliau telah menerbitkan buku bersama penerbit indie De’Gwet juga menerbitkan komik kompilasi HERO #2 Komik M.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...