.

Terima Kasih Kerana Mengunjungi . B L O G . B U K U . G A L E R I . I L M U . Untuk pembelian, kunjungi www.galeriilmu.com.my atau whatsapp 01132933466

May 18, 2023

ANAK ASUHAN SKRIN

ANAK ASUHAN SKRIN
ISBN: 978-629-7556-40-6
Kod:  GB0765
Penulis: Adlil Rajiah
Tebal: 360 ms
Saiz: 22 cm X 14 cm
Berat: 0.6kg
Harga: RM45.00/RM47.00*

SINOPSIS

Parenting sememangnya payah sejak sebelum wujudnya peranti pintar dan skrin pintar di dunia.

Ibu bapa dulu-dulu perlu gunakan gula-gula, jajan dan mainan untuk ‘umpan’ emosi anak-anak. Ibu bapa dulu-dulu perlu luangkan masa untuk melompat, menari, mengejar, memanjat untuk menghiburkan dan memenuhkan tangki emosi anak.

Ibu bapa dulu-dulu perlu cipta lagu sendiri, cipta cerita sebelum tidur sendiri, cipta permainan sendiri untuk mengeratkan hubungan bersama anak-anak.

 

Namun, kepayahan ibu bapa zaman hari ini, ternyata lebih halus, lebih rumit, dan lebih ‘next level’ kerana SCREEN IS REPLACING THE PARENTS. Ramai anak hari ini tidak lagi diasuh oleh ibu bapa tapi diasuh, dihiburkan, dipujuk, dan dipenuhkan tangki emosinya, oleh skrin.


 

KANDUNGAN Menarik

Anak sunyi, ibu bapa sibuk dengan dunia virtual, 11 kesilapan biasa yang ibu bapa lakukan sehingga menyebabkan anak ketagih gajet, 6 kesan media sosial terhadap parenting, Cara ‘hack back’ media sosial, Masa pendedahan skrin untuk anak bawah 2 tahun, Apa yang anak tonton? SKRIN DAN OTAK ANAK Kesan kepada kemahiran kemanusiaan, Kesan kepada kemahiran membaca dan memahami sesuatu, SKRIN DAN KESELAMATAN ANAK Buli siber, Serangan pedofilia, Pornografi dan banyak lagi.










 





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...