.

Terima Kasih Kerana Mengunjungi . B L O G . B U K U . G A L E R I . I L M U . Untuk pembelian, kunjungi www.galeriilmu.com.my atau whatsapp 01132933466

Mar 10, 2019

Revive Ramadan

REVIVE RAMADAN
ISBN: 978-983-097-813-0
Kod: BP0041
Penulis: If Moses  &  Jauhar Wing
Tebal: 128 ms
Saiz: L: 14.6 cm; H: 20.4 cm; W:   
Berat: 0.15 kg
Tarikh terbit: 10/3/2019
Harga: RM13.00/RM15.00*

SINOPSIS:

Komik ini merupakan komik strip dakwah yang berkisarkan pelbagai isu berkaitan bulan Ramadan. 

Hakikatnya Ramadan itu hanya 1% menahan lapar dan dahaga. Manakala 99% lagi ialah mendekatkan diri kepada-Nya.

Jalanilah hidupmu seolah-olah setiap hari adalah RAMADAN. Dan beribadahlah seolah-olah akhirat nanti adalah AIDILFITRI yang berkekalan.



Tentang Penulis
IF MOSES
IF Moses merupakan seorang pelukis komik dakwah dan freelancer sepenuh masa yang berasal dari Kajang, Selangor.  Merupakan ahli Daie Kreatif Venture dan telah menerbitkan beberapa buah komik: Komik Aktivis (dalam Antologi Komik Puris,  terbitan Buku Puris), siri Komik Gaza (terbitan Iman Publication)  dan Inkramadan (terbitan Daie Kreatif Venture). Bermula dengan memuatnaik komik-komik dakwah di media sosial,  kini beliau aktif menjelajah ke sekolah-sekolah untuk menganjurkan bengkel melukis dan memberi ceramah mengenai isu kemanusiaan Palestin. Komik Revive Ramadan merupakan kolaborasi bersama dengan Jauhar Wing.

JAUHAR WING

Pemilik kepada nama sebenar, Maryam Jamilah. Beliau telah memilih kerjaya sebagai Ilustrator. Bersama Daie Kreatif Venture, beliau telah menerbitkan komik zine yang bertajuk Ambivert. Komik Hening Kirana merupakan terbitan pertama beliau di bawah Buku Puris dan komik Revive Ramadan merupakan kolaborasi bersama dengan IF Moses.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...