.

Terima Kasih Kerana Mengunjungi . B L O G . B U K U . G A L E R I . I L M U . Untuk pembelian, kunjungi www.galeriilmu.com.my atau whatsapp 01132933466

Mar 1, 2019

Legenda Rirutania

LEGENDA RURITANIA 
ISBN: 978-983-097-793-5
Kod: BP036
Penulis: At-Thufail
Tebal: 128 ms
Saiz: L: 14.6 cm; H: 20.3 cm; W:  
Berat: 0.13 kg
Terbit: Jan 2019
Harga: RM10.00/RM12.00*

SINOPSIS:
LEGENDA RURITANIA ini mengisahkan seorang pemimpin yang bernama Sultan Firmansyah yang memerintah kerajaan Ruritania. Dibawah pemerintahannya, Ruritania berada dalam keadaan aman dan damai.

            Namun, segalanya berubah apabila undang-undang dunia telah menetapkan revolusi industri di seluruh dunia termasuklah kerajaan Ruritania. Perjanjian ini akan merubah sistem dan pelaksanaan pentadbiran kerajaan Ruritania kerana ia tidak menepati kehendak dan budaya hidup di Ruritania. Akhirnya, Sultan Fimansyah mengambil keputusan untuk menolak perjanjian tersebut yang mengakibatkan kerajaan Ruritania diserang.

Namun, penglibatan sekumpulan pelajar dari kelas Kultus, memperlihatkan kewibawaan kerajaan Ruritania dalam mempertahankan kedaulatan. Siapakah pelajar-pelajar dari kelas Kultus itu?


Tentang Penulis:

Pemilik kepada nama sebenar, Iqraman Tirana Firdaus alah seorang lelaki yang suka dan gemar berkarya. Antara ialah menulis, membaca dan melukis dan dijadikan sebagai rutin hariannya. Komik ini merupakan karya pertama beliau dibawah terbitan Buku Puris @ Galeri Ilmu Sdn Bhd.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...