.

Terima Kasih Kerana Mengunjungi . B L O G . B U K U . G A L E R I . I L M U . Untuk pembelian, kunjungi www.galeriilmu.com.my atau whatsapp 01132933466

May 30, 2024

ABI, SIAPAKAH ALLAH?

ABI, SIAPAKAH ALLAH?
ISBN: 978-629-7556-95-6
Kategori: Fardhu Ain Junior
Penulis: Zaki Safuan Al Hafiz
Kod: GB0816
Tebal: 80 ms
Saiz: 17.16 x 24.13 cm
Berat: 0.2 kg
Harga: RM18.00/RM20.00

 SINOPSIS

Sifat kanak-kanak yang suka bertanya merupakan fitrah yang tidak boleh diabaikan. Jika kita gagal menjawabnya dengan betul, dibimbangi mereka akan menemui jawapan yang salah di kemudian hari. Buku Abi, Siapakah Allah? ini hadir untuk menjawab persoalan akidah yang rumit, namun mampu dijawab dengan ilmu.

Soalan-soalan seperti “Di manakah Allah?” mesti ditangani dengan berhati-hati. Allah tidak bertempat dan bermasa. Allah tidak menyerupai makhluk. Jika kita sukar memberikan jawapan yang betul, ada kemungkinan fahaman luar mengambil kesempatan untuk memasukkan jarum kesesatan dalam fikiran anak-anak. Oleh itu, kita mesti menyediakan jawapan yang berlandaskan kebenaran akidah Ahli Sunnah wal Jamaah aliran al-‘Asyairah dan al-Maturidiyah.


Sebagai seorang ayah, kita tentu merasa risau dengan fenomena fahaman sesat yang berleluasa. Semoga dengan kemunculan buku ini, dapat menjadi benteng akidah bagi menyelamatkan masa depan anak-anak daripada fitnah Dajjal yang sedang menghambat. Dari seorang ayah, kepada ayah yang lain.










No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...