.

Terima Kasih Kerana Mengunjungi . B L O G . B U K U . G A L E R I . I L M U . Untuk pembelian, kunjungi www.galeriilmu.com.my atau whatsapp 01132933466

May 22, 2024

99 SOAL JAWAB HARTA PUSAKA

99 SOAL JAWAB HARTA PUSAKA
ISBN: 978-629-7556-84-0
Penulis: Samsudin Kadir/ Allia Latif
Kod:: GB0806
Saiz: 13.5cm X 21.5cm
Tebal: 264 ms
Berat: 0.6 kg
HARGA: RM35.00/RM37.00

Dalam buku ini, SK mengangkat soalan-soalan yang orang awam sedang menghadapinya. Jadi, buku ini memuatkan soalan dan isu yang kerap dibangkitkan kepada SK terutama sewaktu bersiaran dan melalui media sosial.

Buku ini insya-Allah menyediakan tip-tip serta jalan menghalang daripada masalah harta pusaka terjadi dan juga bagi memulihkan isu harta pusaka yang tertunggak berpuluh tahun kerana kecetekan ilmu harta pusaka Islam.

Punca utama harta pusaka tidak diurus dengan baik, adalah kerana hampir tiada wakil daripada setiap keluarga yang tahu tentang faraid, hibah dan wasiat. Ini yang menyebabkan ramai mengambil kesempatan menjadi ‘profesor serba tahu’, yang akhirnya membuatkan semuanya tunggang-langgang.


Buku ini bukan untuk membuka aib mana-mana individu ataupun keluarga, sebaliknya untuk menyedarkan umat Islam agar tidak termakan walaupun satu sen duit harta pusaka yang waris lain pun berhak. Ini juga bagi memastikan tiada lagi orang Islam yang sengaja mencampakkan diri dalam kancah dosa jariah, dengan melambatkan proses mengagihkan harta pusaka, menjadi penghalang ataupun memerintah harta pusaka dengan hasilnya tanpa mengagihkan kepada waris lain yang turut berhak.









No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...