.

Terima Kasih Kerana Mengunjungi . B L O G . B U K U . G A L E R I . I L M U . Untuk pembelian, kunjungi www.galeriilmu.com.my atau whatsapp 01132933466

Feb 18, 2020

Puaka

PUAKA
ISBN: 978-983-097-900-7
Kod: BP0059
Penulis: MUS NASMIAN   &  NIK HASMAZI 
Tebal: 112 ms
Saiz: L: 11.4 cm; H: 18.4 cm; W: 0.8 cm
Berat: 0.13 kg
Terbit:  Mac 2020
Harga: RM10.00/RM12.00*

SINOPSIS
Suatu malam rumah Wak Aji dikunjungi tetamu yang tidak diundang meminta pertolongan. Katanya, bayinya sakit dan diganggu oleh sesuatu. 

Ragu-ragu namun tidak tega untuk membiarkan tetamu itu begitu sahaja, Wak Aji cuba membantu. 

Tanpa disangka, niat baik itu memakan diri. Keluarganya pula dihantui puaka durjana yang nekad mahu membalas dendam.

      Mungkinkah makhluk berambut panjang dengan lidah terjelir yang terlihat bertenggek atas kenderaan di Lebuhraya Utara-Selatan arah selatan itu adalah puaka yang sama menggangu Wak Aji dan keluarganya?


Tentang Penulis:
NIK HASMAZI
Berkelulusan Diploma Computer Graphic and Design, beliau merupakan seorang pelukis sepenuh masa. Komik ini merupakan karya pertama beliau berkolaborasi dengan Mus Nasmian di bawah penerbitan Komik Puris.

MUS NASMIAN
Nama sebenar adalah Musleha Nasmian dan memilih mengunakan nama pena Mus Nasmian. Karya pertama beliau adalah sebuah skrip drama Hang Jebat Derhaka juga menjadi pengarah kepada pementasan drama ini di Sekolah Kebangsaan Seri Bandan. Karya pertama beliau adalah Puaka Pejabat – Selendang Merah terbitan Penerbit-X untuk siri cerita hantu.

     Bersama Galeri Ilmu dibawah Buku Puris, beliau telah menghasilkan novel Puaka bagi novelet Seramistik bertajuk Pulangkan Kembar Puaka, novel Sumpah Iblis dan komik ini merupakan karya ketiga beliau di bawah Buku Puris.

************************
Dapatkan di kedai buku berhampiran atau beli secara online di:
laman sesawang: www.galeriilmu.com.my
atau 
klik  http://www.wasap.my/+601132933466






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...